Moja putovanja Istrom i šetnja Pulom
istra
AUTOR
© Tibor Dinka
Jasne Crnobori 109
52100 Pula

 
Google translate
ON LINE
MORSKA MEDVJEDICA
ISTARSKI KAŠTELI
VENECIJA
POSJETIOCI od 26.12.2009
               Free counters!
Brojač posjeta
120908
Linkovi web albuma
Radio (klikni i slušaj)
LICENCA
Creative Commons licenca
Djelo istra, čiji je autor Tibor Dinka, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada 4.0 međunarodna.
Bazirano na djelu koje se nalazi na http://www.tibor-pula.bloger.index.hr/.
Izdvojeno
e-mail adresa (klikni i piši)
Korisni linkovi
Napravi sam
Protected by Copyscape Web Plagiarism Finder
Arhiva
« » lis 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
PANORAMIO
    
POPULARNI POSTOVI
...


web Arbiter
 
ISTRA
               
Prikaži ISTRA na većoj karti
KARTA ISTRE

TV PROGRAM
PROGNOZA
TagCloud
Users Configuration Viewer

Webmasters Tools Services online free Counters Scripts Tutorials Generators photoshop and php free webmasters
PULA meteo podaci
 
STARE RAZGLEDNICE I FOTOGRAFIJE
KAZALO
Blog
ponedjeljak, prosinac 6, 2010


Idejni projekt za Pulski tramvaj počeo je s realizacijom 1887. godine.Projekt je izradio inž. Rudolf Urbanitzki iz Linza.Prosinca 1900.projekt je doživio reviziju koja je povjerena poduzeću »Wrede« iz Beča.



Pulska gradska uprava 1902. godine  rapisala je obveznice u iznosu od 1200000 kruna koje su potrošene na realizaciju projekta.Prvi tramvajski vagoni u Pulu dolaze početkom veljače 1904. a prva probna vožnja izvršena je 15.03.1904. godine.Svečano otvorenje bilo je 24.III.1904., a  redovito prometovanje gradskim ulicama počelo je 25.III.1904.



Na dan svečanog otvorenja  brojni su se uzvanici okupili u Marine Casinu, a radoznale građane zabavljala je muzika na svakoj postaji pulskog tramvaja.Vagoni su bili crvene boje s grbom grada na stranicama vozila.Tramvaj je ubrzo postao omiljeno prijevozno sredstvo građana grada Pule.Prvog dana prometovanja prodano je 6500 karata a u prvih četiri mjeseca prevezeno je ukupno 410000 putnika i ostvarena zarada od 50000 kruna.



Pruga je počinjala na željezničkom kolodvoru.Jedan krak prolazio je Rivom sve do tadašnje "Nove Pule", danas Stoje gdje je postojalo i okretište.










Okretište na Stoji


Drugi krak vodio je uz Dom Hrvatskih branitelja uz zgradu Istarskog narodnog kazališta preko Giardina uz Arenu do kolodvora.Kod Arene tračnice su se odvajale i vodile do Šijane.Namjera je bila Pulu spojit tramvajskom prugom s mjestima Fažana i Vodnjan.













 Tramvaj je izrađen u tvrtci Weitzer iz Graza.Tramvajem je upravljala tvrtka Elektrishe Strabenbahn in Pola.



Plan grada Pule s ucrtanom tramvajskom linijom(crvena crta) 1920. god.


Ukupna dužina pruge bila je 4,8 kilometara a razmak tj širina kolosijeka 1435 mm.Zatvoreni vagoni imali su 1. i 2. razred dok je treći razred bio u otvorenim vagonima.U zatvorenim vagonima bilo je 40 sjedećih i 16 mjesta za stajanje.Pulska tvrtka Elektrishe Strabenbahn in Pola imala je u početku 8 zatvorenih i 4 otvorena tramvajska vozila , dok je do 1910. godine broj narasao na dvadesetak tramvajskih vozila.



 Svršetkom Prvog svjetskog rata i dolaskom talijanske vlasti Pula se u mnogim stvarima mjenja.Pao je broj putnika a konkurencija autobusa gasi Pulski tramvaj.Dana 16.06. 1934. godine ukida se tramvaj u gradu Puli.Neki od vagona odlaze u Ljubljanu a tračnice i ostala infrastruktura nestaju tako da danas ne postoji nikakav trag o tramvaju u gradu Puli izuzev naravno starih slika i razglednica.



Za vrijeme Italije Pulom prometuju autobusi  društva Gattoni.Slika je ista i danas,tvrtka Pulapromet održava gradske prigradske linije suvremenim autobusima.



Tramvaj u Puli nisu činile samo tračnice i vozila.




 Na fotografiji iz 1911. djelatnici su Pulskog tramvaja.

O Pulskom tramvaju raspisao se i tadašnji tisak.Naša Sloga objavila je članak na  3. stranici lista izdanog u četvrtak 24. ožujka 1904.godine.




List je izlazio u Puli od 1870. do 1915, a možete ga pročitati u On line usluzi Sveučilišne knjižnice Pula.(link)




1994 .godine povodom 90-te obljetnice javnog prijevoza u gradu Puli izdana je prigodna omotnica.



PULA NEKAD



ISTO MJESTO DANAS



PULA NEKAD



ISTO MJESTO DANAS/SUPROTNA POZICIJA FOTOGRAFIRANJA/



PREOSTALE SLIKE POGLEDAJTE NA SLIJEDEĆEM LINKU




SKY-ALBUM(SLIDE SHOW) LINK!!!!(KLIKNI)


SLIDE SHOW VELIČINE 840X542 OTVARA SE U NOVOM PROZORU...UŽIVAJTE U "STAROJ"  PULI

(UKUPNO 71 STARA RAZGLEDNICA ...OSNOVNI MOTIV ...TRAMVAJ)


IZVORI:


Austrougarske vile i kuće u Puli : vraćanje memorije gradu / Branko Perović
Promet u Istri : od Argonauta do Ipsilona / Josip Orbanić
Pola nelle sue istituzioni municipali dal 1797 al 1918 / di Bernardo Benussi
Povijest Istre / Zavičajna naklada "Žakan Juri", Pula
PULA SA STARIH RAZGLEDNICA :Daniel Načinović
PULA tri tisućljeća mita i stvarnosti:Raul Marsetič, Attilio Krizmanić, Darko Dukovski, Bruno Dobrić, Herman Buršić, Josip Bratulić, Miroslav Bertoša, Srđa Orbanić,
RATNA MORNARICA K.u. K.:Dario Petković
Istrapedija , Istarska enciklopedija ,službene stranice Grad Pula

Izvor fotografija i starih razglednica :skenirana/300dpi/ kolekcija razglednica i fotografija pulskog kolekcionara ukupno 1924.kom.  

tibor-pula @ 21:04 |Komentiraj | Komentari: 3 | Prikaži komentare
MOJA KARTA
NOVI POST
KLIKNI NA  OZNAKU  NA 
VRHU  BLOGA 
ILI PRI DNU SVAKOG POSTA
 
Index.hr
Nema zapisa.